Uppladdning

Nu börjar uppladdningen på riktigt. Eller kanske snarare nertrappningen. Fast jag har å andra sidan aldrig trappat upp träningen så jag behöver ju inte direkt vilan. Aja, hade tänkt köra ett cykel- och ett joggingpass till innan det blir några dagars vila inför loppet. Eftersom det regnar och blåser både igår och idag så blev det ingen cykling. Dock stack jag ut på en joggingrunda ikväll. Kände mig seg och tung i kroppen när jag började springa, men det släppte efter ett tag och sen flöt det bara på. Tog en ny väg och hade inte riktigt koll på hur långt det var. Körde lite intervaller också för att utmana flåset. Hade en bra löpstil, höll uppe kroppen och spände magen så att jag inte sjönk ner i höfterna. Kändes riktigt bra och när jag kom hem såg jag att det blev snabbaste kilometertiden hittills och att distansen var 4,5 km. Snacka om självförtroende inför loppet. Nu ska jag bara njuta av att jag har gjort vad jag kan med tanke på de förutsättningar jag har haft och att det trots allt känns ganska bra i kroppen. Jag känner mig stark och positiv, så det här kommer att gå bra, det är jag säker på.
4 jun 2014

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)